CT Super Series
Výkonnost, bezpečnost a pohodlí. To jsou klíčové klíčové benefity řady Super Series ve třídě Ultralight, která je derivátem dobře známé a úspěšné řady CTSW a také jedním z nejoblíbenějších ultralehkých letadel na světě. Hlavně díky inovativnímu designu, pokročilým bezpečnostním prvkům a nejmodernější letecké avionice.
Bohatá základní výbava pro každého. Je to tak. Řada Super Series nabízí ve standardní výbavě mnoho prvků, které v ceníku konkurence najdete mezi příplatky. Buďte chytří a porovnávejte.
Od začátku naší myšlenky jsme nic nepodcenili. Věděli jsme, že musíme stvořit výjimečný stroj. Před vývojem CTLS jsme proto provedli rozsáhlý průzkum na největších leteckých přehlídkách a poslali podrobný dotazník našim zákazníkům. Po vyhodnocení výsledků jsme získaná data porovnali s možnostmi, které nám nabízí standardy ASTM v kategorii Light-Sport. Výsledkem byl návrh revolučního hornoplošníku CTLS. Náš vývojový tým pak dalších 24 měsíců neúnavně pracoval na vývoji letadla. A nepodcenili jsme ani design této novinky.
Létáme první ligu. Nastolili jsme směr, díky kterému jsme stanuli v čele kategorie Ultralight. Všechny naše modely jsou již od začátku navrženy na maximální vzletovou hmotnost 600 kg. To nás zavazuje být jedničkou i v budoucnu a věřte, že pro to děláme maximum. Naše CT Super Series je letadlo schopné doletět bez mezipřistání třeba z Prahy do Londýna. Zkrátka v pohodě zvládá lety dlouhé až 1800 km (1000 mil). Na cestách vás bude také hýčkat velká komfortní kabina s vynikající viditelností. Ta je ideální pro všechny, kteří se teprve učí létat. Podvozek u této série je laminátovou pružinou a odolá i velmi tvrdým přístáním.
Skutečné ultralehké letadlo, které skvěle poslouží pro všechny letecké kluby i tréninkové létání. Samozřejmostí je certifikace na vleky kluzáků.
Prázdná hmotnost pouze 279,5 kg
- 80-hp Rotax 912, 2000 hod. TBO
- 100-hp Rotax 912S, 2000 hod. TBO
- 100-hp Rotax 912iS s elektronickým vstřikováním paliva a 2000 hod. TBO
- 115-hp Rotax 914T s turbodmychadlem, řídicí jednotkou a 2000 hod. TBO
- Mnoho možností individualizace a spousta prvků doplňkové výbavy. Vybere si každý
- Třída 472,5 kg s ultralehkou certifikací LTF a DGA splňuje řadu dalších národních požadavků na letovou způsobilost
- Navrženo a testováno na 600 kg MTOW, certifikovaná hmotnost 472,5 kg
- Standardní vybavení nouzovým padákem draku letadla
- Jednoduchý kompaktní podvozek s vylepšenou tlumicí charakteristikou
Maximum Flight Load Factors
With 472,5 kg (1042 Lbs.) take-off weight | +4g / -2g |
With 600 kg (1320 Lbs.) take-off weight | +4g / -2g |
Geometry
Max. length | 6214 mm | 20′ 5″ |
Max. height | 2165 mm | 7′ 1″ |
Wing span | 8660 mm | 28′ 5″ |
Areas
Wing | 9.98 m² | 107.43 ft² |
Stabilator | 1.60 m² | 17.20 ft² |
Vertical tail | 1.32 m² | 14.21 ft² |
Aspect ratios
Wing | 7.29 |
Stabilator | 3.51 |
Four models – four engine choices! Depending on your specific requirements and preferences, choose either the well–proven, industry–standard Rotax 912UL(S), developing a reliable 80 or 100 hp with twin carburetors, or the fuel–injected, Rotax 912iS, featuring a robust 100 hp with the fuel/air mixture precisely computer controlled for ultra–smooth power delivery, improved high altitude performance, more useful torque, reduced emissions and improved fuel economy. The 912iS modern fuel injection also results in surer, easier starts, lower maintenance and lower operating costs all the way to its 2000-hour TBO. For flying in “hot and high” conditions, where a normally–aspirated engine will be challenged to maintain power at altitude, Flight Design offers the advantages of turbocharging with the Rotax
914 Turbo engine, able to maintain its 115 hp in altitude. Wherever you fly, Flight Design has engine power choices best suited to your exact requirements.
CT Super Club – Rotax 912UL
- 80 hp Rotax 912 UL with 2.000 hrs TBO
- Slipper clutch (optional)
- 1211 c.c. 9.0:1 compression ratio
- Gearbox: 2.27:1 reduction ratio
- Fuel: Premium unleaded auto fuel or 100 LL Avgas
CT Super Sport – Rotax 912S
- 100 hp Rotax 912 ULS with 2.000 hrs TBO
- Slipper clutch (optional)
- 1352 c.c. 10.5:1 compression ratio
- Gearbox: 2.43:1 reduction ratio
- Fuel: Premium unleaded auto fuel or 100 LL Avgas
CT Super Sport Injection – Rotax 912iS Sport
- 100 hp Rotax 912iS with electric fuel injection and 2.000 hrs TBO
- Slipper clutch
- 1352 c.c. 10.5:1 compression ratio
- Gearbox: 2.43:1 reduction ratio
- Fuel: Premium unleaded auto fuel or 100 LL Avgas
CT Super Sport Turbo – Rotax 914UL
- 115 hp Rotax 914 with turbocharger, turbocharger control unit and 2.000 hrs TBO
- Slipper clutch
- 1211,2 c.c. 9.0:1 compression ratio
- Gearbox: 2.43:1 reduction ratio
- Fuel: Premium unleaded auto fuel or 100 LL Avgas
Performance at MTOW | 472,5 kg (1039.5 Lbs.) |
VH: Max. horizontal speed | 240 km/h |
VNE: Max. permissible airspeed | 300* km/h |
Take-off run (flap +15 degree) | 140 m |
Take-off distance over 15 m obstacle | 250 m |
Max. range (30 min reserve) | 2000 km |
*The never–exceed speed (VNE) demonstrated during flight testing is 300 km/h but is limited in the individual case by the ballistic recovery system installed or national regulations.
Typical empty weight (equipped with rescue system) | 290 kg | 639 Lbs. |
Max. take-off weight | 472,5 kg (600 kg) | 1041,7 Lbs. (1320 Lbs.) |
Fuel capacity | 130 l |
The CT was built to get up and go. With low fuel consumption and low operating costs, you can afford to fly as much as you want.
Hours per year | 100 | 250 | 350 | 500 | 700 |
Total direct operating costs | 38,13€ | 38,13€ | 38,13€ | 38,13€ | 38,13€ |
Total indirect operating costs No hull insurance | 42,00€ | 16,80€ | 12,00€ | 8,40€ | 5,60€ |
Total indirect operating costs | 73,25€ | 29,30€ | 20,93€ | 14,65€ | 9,77€ |
Total operating costs incl. hull insurance | 111,38€ | 67,43€ | 59,05€ | 52,78€ | 47,89€ |