F2

Letoun F2 je dvoumístné letadlo s pevnou konfigurací podvozku, které splňuje požadavky předpisu EASA CS-23 pro lehká letadla s maximální vzletovou hmotností (MTOM) 650 kg. Typová certifikace dle CS-23 zajišťuje globální akceptaci v civilních leteckých registrech a umožňuje provoz jak v komerčním výcviku, tak v soukromém a klubovém létání.
Primární konstrukce je realizována výhradně z uhlíkových kompozitů typu prepreg, což přináší optimalizovaný poměr pevnosti a hmotnosti, zajišťující vysokou strukturální integritu a dlouhodobou únavovou životnost. Návrh draku zahrnuje integrované nárazové zóny, deformační prvky a pasivní i aktivní bezpečnostní systémy, jako jsou čelní a boční airbagy a balistický záchranný systém (BRS).
Letoun je vybaven digitálním letovým řízením ESP (Electronic Stability and Protection), které aktivně chrání proti přetažení a nekontrolovatelnému vstupu do vývrtky. Aerodynamické charakteristiky jsou optimalizovány pro vysokou míru inherentní stability a předvídatelnost chování v celém letovém obálce.
Avionika je standardně dodávána v podobě integrovaného glass cockpit systému Garmin G3X Touch, s možností konfigurace pro IFR/IMC provoz (v závislosti na instalaci). Součástí je dvouosý autopilot s funkcemi GPSS/VNAV, detailní engine monitoring a volitelná záložní analogová instrumentace dle preferencí provozovatele. Klimatický komfort je podpořen systémem tepelného výměníku a efektivního ventilování kabiny.
Pohon zajišťuje motor Rotax 912iS Sport, čtyřválcový čtyřtaktní boxer s elektronickým vstřikováním, o výkonu 74,5 kW (100 hp). Je vybaven redundantním zapalovacím systémem a digitálním řízením jednotky ECU. Vrtule je třílistá DUC Flash, certifikovaná dle CS-P, optimalizovaná pro nízkou hlučnost a účinnost v celém rozsahu otáček. Pevný příďový podvozek využívá kola a hydraulické kotoučové brzdy značky Beringer, známé vysokou spolehlivostí a nízkou hmotností.
Letoun F2 je navržen jako víceúčelová platforma s možností využití pro letecký výcvik (ATO/DTO), soukromé a rekreační létání, nebo jako základ pro budoucí vývoj elektrifikovaných a čtyřmístných variant. Modularita systému a vysoká míra certifikované bezpečnosti z něj činí atraktivní volbu pro profesionální i institucionální provozovatele.

Geometry
Length 6.86 m 22.50 ft
Height 2.34 m 8.75 ft
Wing span 9.872 m 32.3 ft
Areas
Wing 11.1 m² 120 ft²
Horisontal tail 2.05 m² 22.04 ft²
Aspect ratio
Wing 8.7
As a modern and advanced light aircraft, the F2 uses propulsion systems that match the efficient concept of the airframe, the Rotax 912iS and Turbocharged 915iS (currently not available). Both engines offer a high level of sophistication, redundancy and efficiency. With the Flight Design ‘Smart Start’ and CFD designed split flow cooling systems, the F2 starts easily and keeps it cool even in the hottest climates. Oil and Coolant thermostats complete the temperature management and all systems are easily accessible under the quick-to-remove cowling. The New F2 comes with two of the most advanced engines for light aviation:
F2 912IS FUEL INJECTED
The 912iS features precisely controlled fuelair mixture for ultra-smooth power delivery, improved high altitude performance, more useful torque and improved fuel economy.
100–hp Rotax 912iS with fuel injection
1352 c.c. 10.5 : 1 compression ratio
Gearbox: 2.43 : 1 reduction ratio
Fuel: Both engines use premium unleaded auto fuel or 100 LL Avgas
F2 915IS TURBO FUEL INJECTED (currently not available)
The 915iS is a new turbocharged engine from Rotax that matches the fuel injection of the 912iS to a powerful turbocharger and intercooler. Wherever you fly, the Flight Design F2 has the engine power choice best suited to your exact requirements.
141-hp Rotax 915iS turbo with fuel injection
Turbo intercooled, electronic management system
Max takeoff power up to FL15, Service ceiling FL25!
Performance at MTOW 650 kg (1433 Lbs.)
VH: Max. horizontal speed 233 km/h (126 kts)
VNE: Max. permissible airspeed 252 km/h (136 kts)
Take-off run (flap +15 degree) 140 m
Take-off distance over 15 m obstacle 250 m
Max. range (30 min reserve) 2000 km
*The never–exceed speed (VNE) demonstrated during flight testing is 300 km/h but is limited in the individual case by the ballistic recovery system installed or national regulations.
Typical empty weight (equipped with rescue system) 380 kg 837.75 Lbs.
Max. take-off weight 600 kg 1320 Lbs.
Fuel capacity 130 l 34.3 gal.